Vad tycker ni om abort?

Tyck till, vad tycker ni just om abort?

Kommentarer
Postat av: jainaba sillah

det beror på varför man gör abort, om det är för att man inte orkar eller om man är dum nog att inte skydda sig är de fel men om de är för att man tänker på barnets bästa så är det rätt?

2009-04-09 @ 23:13:36
URL: http://jainabaa.blogg.se/
Postat av: Marlene

Jainaba Sillah- Heeeelt och hållet bra sagt!

2009-04-10 @ 12:09:43
Postat av: Alexandra

Jag är väl ganska neutral egentligen, fast jag är nog mer för än mot.



För:

Om en person har blivit våldtagen och blir gravid så tror jag knappast att personen ifråga skulle vilja behålla barnet, det skulle inte jag. Jag skulle må dåligt för det, det skulle ju troligen påminna om våldtäktsmannen. Om det är några idioter som har haft sex med varandra oskyddat och de inte vill ha barnet så borde de troligen göra abort eftersom att det troligen skulle vara bäst för barnet. Jag skulle knappast vilja bli född till en värld där jag inte var välkommen.



Mot:

Jag är även mot abort, om man inte fick göra abort så tror jag nog att folk skulle vara nogrannare med att skydda sig än vad de är nu. Jag tycker även som personen som skrev innan att man får skylla sig själv om man är dum nog och inte skyddar sig.



Men som sagt; man vill inte bli född till en värld där man inte är välkommen, absolut inte där man inte är välkommen av sin föräldrar, personer som ska automatiskt älska en. För annars så kan de använda det mot en när man bråkar och så kanske de råkar säga "du var en olycka", "du förstörde mitt liv" eller någonting liknande. Jag skulle må riktigt dåligt om min mamma eller pappa sa någonting sånt.



Fast det är troligen bättre om man får göra abort, jag tycker dock att man borde sätta en viss åldersgräns och göra det mycket dyrare så att de även tänker på pengarna. Några kondomer kanske kostar 60 kr, abort är ju så jävla mycket dyrare. P-piller och kondomer kan man lätt få tag i, man behöver bara gå till UM och fråga efter sånt.





Så skydda er för helvete!

2009-04-23 @ 20:15:26
URL: http://trumpelfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0